اختلالات اضطرابی
پایان نامه مقایسه اضطراب، سبکهای والدگری، کمالگرایی و خودکارآمدی والدینی مادران کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابی و افراد بهنجار
5-2- خلاصه نتایج: 103 5-3- بحث و نتیجه گیری: 104 5-4- محدودیت های پژوهش: 113 5-5- پیشنهادهای پژوهش : 114 با توجه به نتایج حاصل از پژوهش و مرور محدودیت ها، پیشنهادات ذیل ارائه می شود 114 فهرست منابع 116 ضمیمه أ – ابزارها 131 1-1- بیان مساله: همچنین الگوی طرد والدینی نشانگر صمیمیت کمتر […]
پایان نامه نقش مدل ترکیبی سرشت عاطفی و هیجانی در پیش بینی علائم اختلالهای طبقه اضطرابی بر مبنای DSM- 5
براساس تفسیر آلپورت (١٩۶١؛ به نقل از نعمت طاوسی، 1391) شخصیت [1]یک سازمان پویا از نظامهای روانشناختی و جسمانی درون فرد است که در زیربنای الگوهای اعمال، افکار و احساسهای فرد قرار دارد. شخصیت را پدید آمده از دو بخش «سرشت[2]» و «منش[3]» میدانند. سرشت به پاسخهای خودکار در برابر محرکهای هیجانی اشاره دارد که […]
پایان نامه آموزش مهارت مدیریت هیجان منفی بر افکار اضطرابی
اوتیسم یکی از اختلالات فراگیر رشد میباشد (اوتیسم، رت، آسپرگر و اختلال فروپاشنده دوران کودکی) که با تخریب پایدار در تعاملات اجتماعی متقابل، تاخیر یا انحراف ارتباطی والگوی ارتباطی کلیشهای محدود مشخص است. طبق متن بازنگری شده چهارمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی[1] کارکرد نابهنجار در زمینههای فوق باید در سه سالگی وجود داشته […]
پایان نامه مقایسه حساسیت اضطرابی، نگرانی و مشکل درتنظیم هیجان در افراد مبتلا یه اختلال اضطراب فراگیر، اختلال استرس پس از سانحه و افراد عادی
اختلالات اضطرابی از شایع ترین اختلالات روانپزشکی در جمعیت عمومی هستندو نسبت ابتلای زنان تقریبا دو برابر مردان است، اختلالات اضطرابی با عوارض زیادی همراهند، اغلب مزمن شده و نسبت به درمان مقاوم هستند، این اختلالات را می توان خانواده ای از اختلالات روانی مجزا و درعین حال مرتبط به هم درنظر گرفت (سادوک وسادوک،1389). […]
پایان نامه بررسی اثربخشی تکنیک آموزش توجه (Attention Training) مبتنی بر الگوی dot-probe در کاهش نشانگان اضطرابی افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی
بر این اساس، عوامل بازدارنده یا مداخلهکننده در بروز رفتارهای اجتماعی یکی از بسترهای مهم مطالعات بالینی و رشدی محسوب می شود. اگرچه، در برخی از پژوهشها، بر نقش با اهمیت اضطراب اجتماعی در پیش بینی تجربه مشکلات تحصیلی (ونآمریگن[23] و همکاران، 2002)، اجتماعی و حرفهای (آلدن[24] و تیلور[25]، 2004؛ دیویدسون[26] و همکاران، 1993؛ ویتچن […]
پایان نامه بررسی سبك های دلبستگی مادران دارای كودكان مبتلا به اختلالات افسردگی-اضطراب با کودکان عادی
اگر مادر یا مراقب اصلی، اطمینان و امنیت کافی را برآورده کند، کودک به رشد روان شناختی مثبت و کافی دست خواهد یافت. درصورتی که نیازهای کودکی ناکام شده باشند ،کودک ناامن، متوقع ، حسود و خودخواه خواهد شد و از رشد روان شناختی او جلو گیری می شود که تمام این مراحل می تواند […]
پایان نامه بررسی سبک های دلبستگی و اختلالات رفتاری کودکان اوتیسم
ویژگیهای اختلال اوتیسم و همچنین گاهی تشخیص دیر هنگام و دشوار، بروز علایم بعد از یک دوره طبیعی و نرمال رشد کودک، فقدان درمانهای قطعی و موثر و پیش آگهی نه چندان مطلوب، می تواند فشار روانی شدیدی را بر خانواده و والدین کودک تحمیل کند. در هر اختلال مزمنی پس از مراجعه به پزشک […]
پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی گرایش بالینی: بررسی شیوع اختلال های اضطرابی و عوامل جمعیت شناختی مرتبط با آن در جمعیت بزرگسال استان خراسان جنوبی
اضطراب یک علامت هشدار دهنده است که خبر از خطری قریب الوقوع دارد و شخص را برای مقابله آماده می کند. فقدان اضطراب افراد را با مشکلات قابل ملاحظه ای مواجه می کند. بنابراین اضطراب به منزله بخشی از زندگی هر انسان، یکی از مولفه های ساختار شخصیت وی را تشکیل می دهد و بدین […]
پایان نامه نقش عوامل زمینهای و حمایت اجتماعی ادراک شده در نیمرخ آسیبهای روانی زنان مجرد و متأهل
ازدواج بیگمان مقدسترین کلمه زندگی و شیرینترین خاطره هر فرد در عمر خویش است. ازدواج، پیوندی آسمانی در عرصه زندگانی است که سلامت روح و روان و خوشبختی و بهروزی زن و شوهر را تضمین میکند. متأسفانه در سالهای اخیر عوامل مختلفی از آن جمله نبود زمینه اشتغال، اسکان، ادامه تحصیل، بالا رفتن هزینههای زندگی، […]
پایان نامه نقش سیستمهای مغزی-رفتاری در نشانههای وسواسی
اختلال وسواسی جبری اختلالی ناتوان کننده است که بخش عمدهای از زندگی خانوادگی و شغلی فرد را درگیر ساخته و اثرات منفی بسیاری را بر فرد و اطرافیان بیمار تحمیل می کند. ماهیت اصلی این اختلال وجود افکار نفوذگر و ناخوشایندی است که موجب افزایش اضطراب، آشفتگی و یا احساس گناه میشود. این افکار به […]
پایان نامه میزان اثربخشی آموزش مدیریت استرس
پژوهشگران براساس مطالعات مستمر خود در این عقیده که استرس[1] یک فاکتور مهم در بروز بسیاری از بیماری های جسمی و روانی است اتفاق نظر دارند، از جمله این بیماری ها می توان به بیماری قلبی[2] اشاره کرد. بیماری قلبی یک بیماری مزمن و طولانی مدت است و از طرفی خود یک منبع استرس ،برای […]
پایان نامه رابطه سبک های تبیینی و خودکارآمدی با پیشرفت تحصیلی
پیشرفت تحصیلی در مقاطع مختلف رشد جسمی، روانی و اجتماعی نیازمند دارا بودن نگرش مثبت به رشته تحصیلی و انگیزه های قوی است. نگرش به رشته تحصیلی ظاهراً یک امر فردی محسوب می شود. این تصور وجود دارد که هر فردی باتوجه به شخصیت خود و تمایلات و علاقه مندی و خصوصیاتش، دارای برخی نگرش […]