تکنیک AHP
پایان نامه رشته مدیریت : رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با بهره گرفتن از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی
وقوع رویدادهایی نظیر توسعه رقابت جهانی، پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و دسترسی به سیستمهای اطلاعاتی ارزان طی دو دهه گذشته و تلاش واحدهای اقتصادی جهت احراز رتبه جهانی و ورود به بازارهای بینالمللی، لزوم داشتن نگرشهایی همچون رضایت مشتریان را اجتناب ناپذیر کرده است. با گسترش روزافزون مباحث مربوط به سازمان تجارت جهانی و […]
پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکتهای فعال در صنعت لیزینگ با بهره گرفتن از تکنیک تحلیل پوششی داده ها
در کشور ما نیز با توجه به وجود نیاز مبرم به چنین شیوه تأمین مالی، شرکتهای مختلفی پا به صنعت لیزینگ نهادند. به نظر پیتر دراکر هنگامی که در یک سازمان تحول ایجاد نمیشود نظام سنجش عملکرد آن باید مورد بازنگری قرار گیرد. بنابراین بررسی روشهای فعلی ارزیابی عملکرد شرکتها برای استفاده بهرهور از منابع […]
پایان نامه ارائه مدل تصمیم گیری چندمعیاره فازی برای رتبه بندی تامین کنندگان زنجیره تامین
در این فصل، به بیان کلیات تحقیق شامل بیان مساله، اهمیت و ضرورت تحقیق، تعاریف و ساختار فصلهای پژوهش، پرداخته شده است. به عبارت دیگر، در این فصل، اطلاعات کلی در مورد این پژوهش، ارائه گردیده است. بیان مساله یکی از مسایل مهم در طراحی یک زنجیره تامین[1]، مساله انتخاب تامینکننده است. پیچیدگی این مساله […]
پایان نامه ارزیابی عملکرد با محوریت کارت امتیازی متوازن پایدار(SBSc)
با توجه به سرعت، حجم اطلاعات و چالشهای پیش روی سازمان و شرکتهای مختلف ضرورت بررسی و تحقیق در زمینه ارزیابی عملکرد فعالیتها احساس میشود. این رویکرد نیازمند داشتن معیارهایی مشخص برای تعیین موقعیت سازمان است و نیاز به برنامه ریزی بر اساس نقاط قوت و ضعف را پیش از پیش ضروری میداند. از طرفی […]
پایان نامه شناسایی عارضه ها و مشکلاتی که سازمان به آنها مبتلا است با توجه به وزن و اهمیت آنها
امروزه اندازه گیری عملکرد یکی از ضرورت های دستیابی به تعالی و توسعه سازمانی بوده و برای آگاهی یافتن از اثر بخشی و کارآیی برنامهها و فرایندهای سازمان ضروری است. از دیرباز روش های سنتی و مرسوم ارزیابی عملکرد در سازمان های مختلف مورد استفاده قرار می گرفته، اما محدودیتهاى موجود دراین روش ها از […]
پایان نامه بهینه سازی هزینه های سازمان خدماتی با نگاه موردی به شرکت کشتیرانی
امروزه واحدهای تجاری فعالیت های تولیدی و خدماتی و بازرگانی خود را در شرایطی انجام می دهند که تغییرات در جوامع تجاری سریع بوده و رقابت در سطح بالایی صورت می گیرد. بنابراین مدیران شرکتها برای برنامه ریزی و کنترل واحد تجاری باید با جنبه ها و ابعاد مختلف فعالیت شرکت آشنایی کامل داشته باشند. […]
پایان نامه بررسی و اولویت بندی استراتژی های ممکن در مدیریت کانتینرهای خالی موجود در بندر خرمشهر
حمل و نقل کانتینری در سراسر دنیا طی سالهای2001 تا 2011 دو برابر شده است و از 59 میلیونتی ای یو[1]به 118 میلیون تی ای یو رسیده است(شرکت مشاوره ی حمل و نقل دِرِوری[2]، 2012 و گلوبال اینسایت[3]، 2011). فرستندگان کالا برای برقراری جریان حمل و نقل کانتینری به کانتینر خالی نیاز دارند که در […]
دانلود پایان نامه مدیریت قراردادها
1-3 مرور ادبیات (جدول شماره 1-1) سال نشر نتایج نویسنده یا نویسندگان هدف تکنیک و روش تحقیق 1393 با توجه به وسعت و پیچیدگی پروژه عمرانی ونقش تدارکات در پیشرفت فیزیکی آن نهاد تامین کننده کالا وتجهیزات بایستی با ارائه یک مدیریت برنامه ریزی شده، کالا و تجهیزات پروژه را به موقع ومطابق مشخصات […]
دانلود پایان نامه خلق ارزش در زنجیره تأمین با بهره گرفتن از مدل Fast
در رقابتهای جهانی در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشتری، در دسترس وی قرار داد. خواست مشتری بر كیفیت بالا و خدمت رسانی سریع، موجب افزایش فشارهایی در زنجیره تأمین شده است كه قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه شركتها بیش از این نمی توانند به تنهایی از عهده تمامی […]
دانلود پایان نامه ارائه و مقایسه سه مدل دو مرحلهای برای بخشبندی مشتریان براساس ارزششان
در فصل اول این پژوهش، به ارائه کلیات تحقیق، بیان مسئله و ضرورت انجام آن و سوالات تحقیق پرداخته خواهد شد. متدولوژی و مدلهای پیشنهادی نیز در غالب نمودار ارائه گردیده است. 1-2 ضرورت انجام تحقیق شرکتها در هر کسب و کاری، با گروههای مختلفی از مشتریان در ارتباط هستند. از این رو با […]
دانلود پایان نامه مدلسازی فضایی زمانی توسعه شهری با بهره گرفتن از پردازش تصاویر ماهواره ای
گسترش بی رویه اراضی شهری از مهمترین مسائل و معضلات برای مدیران و برنامه ریزان شهرها در سطوح گوناگون است. از آنجاییکه امروزه بررسی روند تغییرات کاربری اراضی به کاربری شهری و شناسایی پارامترهایی که در این تغییرات مؤثر می باشند نقش اساسی در تصمیم گیریها و برنامه ریزی های بلند مدت بازی می کنند، […]
پایان نامه :ارزیابی وانتخاب یکپارچه تامین کنندگان در دو لایه از زنجیره تامین و تعیین اندازه سفارش کالاها به آنان
زنجیره تامین، مجموعه ای از فعالیتها و فرآیندهای متنوع تجاری (همچون تأمین كننندگان، كارخانجات، توزیع كنندگان و خرده فروشان) می باشد، كه با یكدیگر درجهت بدست آوردن مواد خام، تبدیل مواد خام به محصولات نهایی و تحویل این محصولات نهایی به خرده فروشان همكاری می كنند. امروزه شرکت های تولیدی برای حفظ جایگاه رقابتی خود باید هزینه های اضافی فرآیندهای مختلف زنجیره تامین را با استفاده از اصلاح فرآیندها کاهش دهند. از جمله اصلاح این فرآیندها، برون سپاری قطعات و خدماتی است که جزء کالاهای استراتژیک سازمان به حساب نمی آیند و با برونسپاری آن ها علاوه بر کاهش قیمت محصولات نهایی، هزینه های نیروی انسانی و تکنولوژی نیز كاهش می یابند و به این ترتیب امکان تمرکز بیشتر بر روی شایستگی های محوری سازمان فراهم می آید. در این میان انتخاب تامین کنندگان مناسب، به شکل معناداری منجر به کاهش هزینه های خرید مواد و بهبود شرایط رقابتی می گردد .به همین دلیل، متخصصین باور دارند که انتخاب تامین کننده، مهمترین فعالیت دپارتمان خرید است. تاکنون مدلهای متفاوتی برای حل این مسئله به کار گرفته شده اند که همواره به انتخاب تامین کنندگان سطح اول که مستقیما با خریدار در ارتباطند می پردازند و توجهی به تامین کنندگان سطح دوم ندارند. این در حالی است که اغلب کارخانجات برای موضوع تامین کنندگان لایه دوم اهمیت ویژه ای قایل هستند و اگرچه در مطالعات آکادمیک توجهی به این موضوع نشده، اما نوع مواد و قطعات مورد استفاده می تواند تاثیر بسزایی در کیفیت و قیمت قطعات نهایی داشته باشد. به همین دلیل در این پژوهش تلاش بر این است تا علاوه بر تامین کنندگانی که به طور مستقیم با شرکت درارتباطند، تامین کنندگان تامین کنندگان نیز به عنوان سطح دوم تامین مورد بررسی قرار گیرند و تامین کنندگان بهینه در هر دو لایه انتخاب شوند. به این ترتیب با در نظر گرفتن خصوصیات تامین کنندگان سطح دوم نظیر قیمت، کیفیت و حمل و نقل به موقع، تاثیر ویژگی های مختلف آنان درانتخاب تامین کنندگان سطح اول بررسی می شود. در نهایت اعتبار مدل های ارائه شده با استفاده از نمونه های عددی متعدد سنجیده شده است. واژگان كلیدی: مدیریت زنجیره تامین – مسئله انتخاب تامین کنندگان – تامین کنندگان سطح دوم – تعیین اندازه سفارشات – مدل ریاضی چند هدفه