۱-۵- فرضیهها ی پژوهش
عدالت خدمات بر رضایتمندی مشتریان بیمه پاسارگارد شهرستان اصفهان تأثیر دارد.
۱-۱- عدالت خدمات بر کیفیت خدمات مشتریان بیمه پاسارگارد شهرستان اصفهان تأثیر دارد.
۱-۲- کیفیت خدمات بر رضایتمندی مشتریان بیمه پاسارگارد شهرستان اصفهان تأثیر دارد.
۱-۳- عدالت خدمات بر اعتماد مشتریان بیمه پاسارگارد شهرستان اصفهان تأثیر دارد .
۱-۴- اعتماد بر رضایتمندی مشتریان بیمه پاسارگارد شهرستان اصفهان تأثیر دارد.
۱-۵- عدالت خدمات بر دوستی تجاری ایجاد شده ما بین مشتریان بیمه پاسارگارد شهرستان اصفهان و کارکنان تأثیر دارد.
۱-۶- دوستی تجاری بر رضایتمندی مشتریان بیمه پاسارگارد شهرستان اصفهان تأثیر دارد.
۲- رضایتمندی مشتریان بیمه پاسارگارد شهرستان اصفهان بر وفاداری شناختی آنان تأثیر دارد.
۳- قیمتهای رقابتی بر وفاداری شناختی مشتریان بیمه پاسارگارد شهرستان اصفهان تأثیر دارد.
۴- وفاداری شناختی مشتریان بیمه پاسارگارد شهرستان اصفهان بر وفاداری نیت آنان تأثیر دارد
۵- وفاداری نیت مشتریان بیمه پاسارگارد شهرستان اصفهان بر وفاداری رفتار آنان تأثیر دارد.
۱-۶- قلمرو پژوهش
۱-۶-۱- قلمرو موضوعی پژوهش
قلمرو این پژوهش از نظر موضوعی، در محدوده ارزیابی عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان نمایندگیهای شرکت بیمه پاسارگاد شهرستان اصفهان میباشد.
۱-۶-۲- قلمرو مکانی پژوهش
قلمرو مکانی این پژوهش نمایندگیهای شرکت بیمه پاسارگاد شهرستان اصفهان میباشد.
۱-۶-۳- قلمرو زمانی پژوهش
قلمرو زمانی بازه اردیبهشت ماه تا آذر ماه ۱۳۹۱ بوده است .
۱-۷- تعاریف عملیاتی و مفهومیواژهها
وفاداری مشتری
تعریف نظری: ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر(سوزان و لارسون ۲۰۰۴،ص ۲۹۷)
تعریف عملیاتی: در این پژوهش وفاداری زمانی حاصل میگرددکه مشتری برای همیشه جهت خرید انواع بیمه نامه به نمایندگیهای بیمه پاسارگاد مراجعه کرده و به جز آن دیگران را تشویق به خرید از این شرکت می کند.
رضایتمندی مشتریان
تعریف نظری: احساس روانشناختی نهایی که از انتظارات ناهماهنگ مشتری در ارتباط با انتظارات اولیه اش نشات میگیرد(اولیور ۱۹۹۹)
تعریف عملیاتی: از خدمتی که شرکت بیمه پاسارگاد ارائه میدهد احساس مطلوبی در فرد ایجاد گردد.
عدالت در خدمات
تعریف نظری : قضاوت مشتری در ارزیابی ورودی و خروجی مبادله است.(اولیور ۱۹۹۷)
تعریف عملیاتی: نظریه عدالت بیان میکند که افراد نسبت ستادهها و دادههای خود را با نسبت ستادهها و دادههای دیگری در یک مبادله مقایسه میکنند.اگر بیمه گذار دریابد که نسبت او در مقایسه با دیگر اعضا و مبادله نامساعد است احساس بیعدالتی میکند.معادله زیر این نسبتها را نشان میدهد:بنابراین، ستاندههایی که بیمه گذار(الف) از یک مبادله دریافت میکند تقسیم بر دادههای بیمه گذار(ب) در مبادله باید برابر باشد با ستاندههای بیمه گذار(الف) از مبادله تقسیم بر دادههای بیمه گذار(ب) در مبادله.اگر نسبتها نابرابر باشد نارضایتی به وجود خواهد آمد.
دوستی تجاری
تعریف نظری:تعامل اجتماعی بین مدیران و کارمندان با مشتریان که منتج به ایجاد تعهد در مشتریان میشود(پاراسورامان و دیگران ۱۹۸۵)
تعریف عملیاتی :ایجاد رابطه صمیمانه و دو طرفه بین پرسنل شرکت بیمه پاسارگاد و مشتریان .
کیفیت خدمات
تعریف نظری : عبارت است از تمرکز بر چیزی که به مشتریان تحویل داده میشود موقعیتی که خدمات در آن موقعیت ارائه میشود و اینکه آن خدمات چگونه ارائه میشود (روس و همکارانش[۱۸]،۲۰۰۳،ص ۳۶)
تعریف عملیاتی :پوششهای بیمه ای که بیمه پاسارگاد به بیمه گذاران (مشتریان )خود به هنگام مواجه شدن با خسارت پرداخت میکند . شرایط پرداخت،سهولت در انجام کارها و… در جلب رضایت مشتری مفید میباشد.
اعتماد
تعریف نظری : اعتماد عبارت است از: باور به اینکه گفته یا قول یک طرف، قابل اطمینان است و آن طرف در رابطه مبادله ای به تعهداتش عمل خواهد کرد(ون آی ۲۰۰۹)[۱۹]
تعریف عملیاتی : بیمه گذار با اطمینان کامل شرایط بیمه نامه را قبول کرده و اطمینان دارد بیمه گر به تعهداتش عمل خواهد کرد
۱- ۸- خلاصه
در این فصل پس از ارائه مقدمه، با شرح و بیان مسأله پژوهش آغاز شده، که در این قسمت به بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری و رضایت مندی مشتریان نمایندگیهای شرکت بیمه پاسارگاد درشهرستان اصفهان پرداخته شده است و سپس اهمیت و ضرورت پژوهش بیان گردید . در ادامه اهدافی که ازانجام این پژوهش دنبال میشود و فرضیات متناسب با این اهداف بیان گردید، که پس از آن کاربرد نتایج پژوهش و قلمرو موضوعی،مکانی و زمانی ارائه گردید.در پایان این فصل واژهها ی عملیاتی مهم که در متن پژوهش مورد استفاده قرار گرفته،تعریف گردیده است.
در فصل دوم به بیان ادبیات موضوع و تحقیقات پژوهش پرداخته میشود .در ادامه و در فصل سوم به روش پژوهش پرداخته میشود . در فصل چهارم اطلاعات جمع آوری شده از طریق پرسشنامه تجزیه وتحلیل میشود . در فصل پنجم که فصل پایانی این رساله است،نتایج،پیشنهادات و محدودیتهای پژوهش حاضر تشریح میشود.
فصل دوم
ادبیات تحقیق
مقدمه
در سالهای اخیر، در بسیاری از کشورهایی که از اقتصاد آزاد و شرایط رقابتی در بازار برخوردار هستند، مفاهیم و ادبیات جدیدی در عرصه مشتری مداری مطرح شده است. تولید انبوه و صنعتی در کنار تجارت آزاد و بدون مرز موجب شده است تا شرکتها در تلاش برای سود آوری و ماندگاری عبارات جدیدی را در فرهنگ سازمانی خود به کار گیرند. وفاداری مشتری یا مشتری وفادار یکی از این مفاهیم است. یک نام و نشان تجاری[۲۰] ، وقتی موفق میشود نیازها و رضایت مشتری را تأمین کرده و حتی مصرف کنندگان را بر سر شوق آورده و هیجان زده کند، در این صورت میتواند به داشتن مشتریان وفادار امیدوار باشد . مشتری وفادار به یک برند، مصرف کنندهای است که نه تنها محصول یک شرکت را خریداری میکند، بلکه با تکرار خرید، خرید سایر محصولات شرکت و معرفی آن به دیگران، تبدیل به یکی از بزرگترین سرمایه های آن شرکت میشود.
مطالب مطرح شده در این فصل به سه بخش تقسیم میشود: بخش اول به بررسی مفاهیم مشتری، بازاریابی و وفاداری مشتریان میپردازد. در بخش دوم متغیرهای میانجی مطرح در فرضیات پژوهش از جمله کیفیت خدمات، دوستی تجاری، اعتماد، تعهد و رضایتمندی تشریح خواهد شد. در بخش سوم به مرورتحقیقات داخلی و خارجی پیرامون موضوع پژوهش پرداخته خواهد شد.
۲-۱- بخش اول: مفاهیم مشتری، بازاریابی و وفاداری مشتری
پروژه های پژوهشی درباره بررسی عوامل موثر بر وفاداری و رضایتمندی مشتریان بیمه پاسارگاددر ...