پایان نامه بررسی میزان آشنایی کتابداران کتابخانهها با معیارهای اخلاق حرفهای کتابداری عهدنامه اخلاقی شامل مسئولیتها و وظایف اخلاقی همه کسانی است که در سازمان شاغل اند. عهدنامه اخلاقی برخلاف منشور اخلاقی از آن افراد است. هر فردی در هر شغلی نسبت به کارفرما و سایر ذی نفعان و صاحبان حق، مسئولیت اخلاقی دارد. صاحبان مشاغل، امروزه، فراتر از سازمان به تدوین عهدنامه اخلاقی پرداخته اند و […] پایان نامه راهکارهای ایجاد طرحهای همکاری در کتابخانه به نظر میرسد همکاری در بین کتابخانهها در هر نوع و اندازهای که باشد تفاوت ندارد. اگر کتابخانههای همکار با هم، هم موضوع باشند یعنی اکثر منابع و اطلاعات موجود در کتابخانهها در یک حوزهی خاص باشد بهتر میتوانند در طرحهای همکاری مشارکت داشته باشند و حتی الامکان در به اشتراک گذاری منابع خود نیز […] پایان نامه تأثیر کتاب درمانی بر نشانگانه ای درونی سازی و برونی سازی شده ی دانش آموزان ناشنوا اگرچه کتابدرمانی، اصطلاحی درمانی است که در ارتباط متقابل میان فرد با محتویات یک یا چند کتاب یا شعر و انواع گوناگون موضوعات تألیف شده کاربرد دارد ولی در اصل، مفهومی قدیمی در علوم کتابداری است و در واقع، روشی برای شفا و درمان اختلالات شخصیتی، احساسی و یا اجتماعی در میان کودکان و نوجوانان […] پایان نامه بررسی وضعیت سیستمهای اطلاعات مدیریت کتابخانه های مرکزی 2-1- سازمان در جامعه شناسی، سازمان ها را معمولا نظام های اجتماعی که برای دستیابی به اهدافی خاص طراحی شده اند، تعریف می کنند. ولی این تعریف در برگیرنده مجموعه های اجتماعی زیادی است که با مشخصه های مورد توافق مطابقت نمی کند؛ به طور مثال تعریف مذکور شامل اجتماعات داوطلبانه گروه ها و نیروهای […] پایان نامه مطالعه تطبیقی کتابخانه ملی ایران و کتابخانههای ملی کانادا و استرالیا سازمانها، به ویژه در بخش عمومی و در سطح ملی، موجودیتهای پیچیدهای هستند که پیدایش و تحول آن ها تحت تأثیر شرایط و مناسبات بینهایت متنوع رخ میدهد. این شرایط و مناسبات در فرایندهای تصمیمگیری مرتبط با آن ها تبلور مییابد. مقایسه روند رشد و توسعه پدیدههای مشابه در بستر جوامع مختلف، به شرط آنکه […] پایان نامه شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقاء منزلت اجتماعی کتابداران و توسعه سرمایه اجتماعی در کتابخانههای دانشگاهی همدان 1-2. بیان مسئله امروزه اکثر سازمانها از بیاعتمادی، ارتباطات بسته و رسمی بودن بیش از حد رنج میبرند. باید تغییراتی در راستای اعتماد متقابل شخصی بیشتر، ارتباطات بازتر، انعطافپذیری شخصی و سازمانی بیشتری ایجاد کرد (گامان[4]،2007). و در این میان محیطهای کتابخانههای دانشگاهی هم از این قاعده مستثنا نیستند، زیرا که با کمبود تعاملات، ارتباطات […] پایان نامه بررسی و ارزیابی کتابخانه های دانشگاهی شهرستان سبزوار برای تحول در کشور و حرکت به سوی توسعه واقعی در همه ابعاد آن، باید در دانشگاه ها تحول ایجاد کرد و بدون این تحول صحبت از توسعه مفهومی ندارد. تا زمانی که ما به انسانهای آگاه که در دانشگاه ها و مراکز علمی پرورش می یابند دست پیدا نکنیم، جامعه به توسعه مطلوب دست […] پایان نامه بررسی وضعیت مهارتهای ارتباطی کتابداران دانشگاهی شهرستان سبزوار و تأثیر آن بر رضایتمندی دانشجویان کتابخانه های دانشگاهی نیز برای زنده ماندن در رقابت های جهانی عصر حاضر و ایجاد تاثیری ماندگار در کاربرانشان و حوزه دانشگاهی، نیاز به کارکنانی دارند که دارای مهارت های ارتباطی ضروری و اثربخش باشند. برای تحویل دقیق تر و حداکثری خدمات در کتابخانه ها و هر سازمان پویایی، ارتباطات موثر یک عامل ضروری است، […] پایان نامه بررسی وضعیت مهارتهای ارتباطی کتابداران دانشگاهی شهرستان سبزوار و تأثیر آن بر رضایتمندی دانشجویان کتابخانه های دانشگاهی نیز برای زنده ماندن در رقابت های جهانی عصر حاضر و ایجاد تاثیری ماندگار در کاربرانشان و حوزه دانشگاهی، نیاز به کارکنانی دارند که دارای مهارت های ارتباطی ضروری و اثربخش باشند. برای تحویل دقیق تر و حداکثری خدمات در کتابخانه ها و هر سازمان پویایی، ارتباطات موثر یک عامل ضروری است، […] عنوان: تحلیل بصری نقوش اساطیری ساسانی و نمود آن در گرافیک ایران(طراحی پوستر) فهرست تصاویر تصویر1-3- مهر ساسانی، با نقش شیر و گوزن، جنس عقیق، موزه آذربایجان 16 تصویر2-3- مهر مسطح ساسـانی، با نقش شاهین، عقیق،موزه آذربایجان 16 تصویر3-3- مهر ساسانی با نقش شیر بالدار،کتابخانه ملی پاریس 16 تصویر4-3 مهر ساسانی، با نقش غزال دو سر، موزه بریتانیا 16 تصویر5-3- مهر ساسانی، […] دانلود پایان نامه بررسی فرهنگ عامه در دیوان مسعود سعد سلمان 1-2- بیان مسأله گروهی از باورها ذهنی اند و صورت بندی ساختاری و انسجام آنها در ذهن و خیال بوده است، برخی بر اساس تجربیات، واقعیت ها و شواهد بیرونی شکل گرفته و برخی زمینه ساز علوم شده اند. در دوران کهن، انسان همة باورها، چه حسی و چه شهودی را که سبب شگفتی، […] پایان نامه مسئولیت کیفری ناشی از فعالیت رسانههای الکترونیکی در حقوق ایران چکیده از جمله ابزارهایی که فرایند تبادل اطلاعات را در این عصر فنآوری اطلاعات و ارتباطات هر روز تسریع میبخشند، رسانههای الکترونیکی هستند که در قالب تارنماها (سایتها)، وبلاگها و خبرگزاریها و تحت نظارت و راهبری یکی یا مجموعهای از افراد و یا سازمانها، به کاربران، خدمات اینترنتی ارائه میکنند. از رهگذر فعالیت این رسانهها و به تعبیر بهتر، گردانندگان آنها ممکن است جرمی به وقوع بپیوندد. در اینجا بحث از چگونگی احراز مسوولیت کیفری و تحمیل آن بر متخلف (صاحبامتیاز، مدیرمسوول، سردبیر، نویسنده یا پرسنل اجرایی) از اهمیت بسیار زیادی برخوردار میگردد. این امر دولت ها را به تصویب قوانین و مقرراتی در خصوص نحوه فعالیت و تعیین مسئولیت های این رسانهها واداشته است بررسی مسوولیت کیفری گردانندگان رسانههای الکترونیکی در کشورها سه گونه متفاوت را بهطور کلی به ما نشان میدهد. یکی مسوولیت شخص واحد، دیگری مسوولیت ترتیبی اشخاص و در پایان مسوولیت همگانی، نکته مهمتر اینکه غالبا این نظامهای مسوولیت کیفری بر اساس مولفههای مسوولیت کیفری اعتباری و نه واقعی تحکیم یافتهاند که از مسوولیت نیابتی تا مسوولیت اشخاص حقوقی را در برمیگیرد. قانون مطبوعات ایران پس از اصلاحات سال 1379 از نظام مسوولیت کیفری جمعی– و البته اعتباری – تبعیت کرده است. با این همه درباره وبلاگها و شبکههای اجتماعی باید از مقررات عام کیفری در این باره بهره جست. درباره پاسخهای نهادهای مسئول به نقش دستگاههای تقنینی، قضایی و اجرایی اشاره شده و بیان گردیده است که برخی از پاسخها با جرایم رسانهای سنخیت ندارند. در پایان نتیجهگیری شده که نظام مسوولیت شخص واحد به عنوان مناسبترین نظام مسوولیت کیفری رسانههای الکترونیکی خواهد بود و پیشنهاد تصویب قانون خاص و جامع در اینباره ارائه شده است. کلید واژگان: مسوولیت کیفری، رسانه، رسانه الکترونیکی، مسوولیت کیفری جمعی، مسوولیت کیفری شخصواحد و پاسخهای حاکمیتی.
کتابداری