توانمندسازی روانشناختی
استفاده از زیرمتغییرهای توانمندسازی ساختاری مانند دانش، یادگیری، خلاقیت و… برای افزایش خودمختاری کارکنان
مدیران و کارکنان بانک
۲
توانمندسازی روانشناختی
استفاده از زیرمتغییرهای توانمندسازی ساختاری مانند دانش، یادگیری، خلاقیت و… برای افزایش اثرگذاری کارکنان
مدیران و کارکنان بانک
۳
توانمندسازی روانشناختی
استفاده از زیرمتغییرهای توانمندسازی ساختاری مانند دانش، یادگیری، خلاقیت و… برای افزایش شایستگی کارکنان
مدیران و کارکنان بانک
۴
توانمندسازی روانشناختی
استفاده از زیرمتغییرهای توانمندسازی ساختاری مانند دانش، یادگیری، خلاقیت و… برای افزایش احساسمعنی داری کارکنان
مدیران و کارکنان بانک
پیشنهاد مبتنی بر نتایج فرضیه چهارم:
با توجه به نتایج حاصل از فرضیه چهارم به بانک پارسیان پیشنهاد می شود، با توجه به رابطه بین توانمندسازی ساختاری با رضایت شغلی، تعهد سازمانی و توانمندسازی روانشناختی که اثبات شد باعث افزایش روحیه مشتری مداری بین کارکنان شود. نتایج مدل معادلات ساختاری نشان میدهد که رضایت شغلی، تعهد سازمانی و توانمندسازی روانشناختی با مشتری مداری رابطه معناداری دارد پس با ایجاد این سه متغیر در کارکنان میتوان به مشتری مداری رسید.
از انجایی که توانمندسازی جزئی از فرایند کلی تأمین رضایت مشتری است، توانمندسازی کارکنان اثر زیادی بر تأمین رضایت مشتریان دارد. اما تحقق این مهم در گرو شرایط وضعی است. باید در نظر داشت که توانمندسازی نیازمند بهبود مهارتهای مدیران و کارکنان است. این امر مستلزم توزیع مجدد جریان اطلاعات در سازمان، و نیازمند راههای جدیدی برای هماهنگی کارهاست. باید در نظر داشت که توانمندسازی، درمان همه مشکلات سازمانی نیست، باید از این سازوکار مدیریت در شرایط مناسب بهره جست و یا با تعدیل شرایط وضعی زمینه تحقق آن را فراهم ساخت.
از طرفی تحقیقات ثابت کرده اند که کارکنانی که از شرایط کاری خود رضایت نداشته باشند و احساس تعهد قوی به سازمان نداشته باشند کمتر از خود روحیه مشتری مداری نشان می دهند. از این رو پیشنهاد می گردد از طرقی که در تحقیق بیان شد برای افزایش رضایت کارکنان و تعهد آنان استفاده شده که نتیجه آن افزایش روحیه مشتری مداری در کارکنان و رضایت مشتریان بانک است.
ردیف
متغییر اثرپذیر
پیشنهاد
مجری پیشنهاد
۱
مشتری مداری
افزایش روحیه مشتری مداری از طریق به کارگیری راهکارهای توانمندسازی ساختاری
مدیران و کارکنان بانک
۲
مشتری مداری