امکان بهره برداری از شبکه های ماهواره ای برای تبلیغ
امکان استفاده از اینترنت جهت معرفی و تبلیغ موسیقی ایرانی
اشتیاق به فراگیری سازهای ایرانی در سایر کشورها
تهدیدها :
تحریم ها و مشکلات در تجارت خارجی
عدم ثبات و کیفیت پایین بعضی محصولات
عدم حمایت دولت از صنعت موسیقی
عدم وجود و رعایت کپی رایت در ایران
ثبت سازهای ایرانی با نام سایر کشورها در یونسکو
۴-۸ استرتژیها بر اساس ماتریس SWOT
این استرتژیها عبارتند از :
الف) استرتژیهای SO :
بکارگیری نهادهای خصوصی جهت سرمایهگذاری و معرفی موسیقی و سازآلات ایرانی با کمک شبکههای تلویزیونی و ماهوارهای
حضور در نمایشگاههای بینالمللی با رویکرد معرفی موسسههای نشر و تولیدکنندگان سازآلات ایرانی
برگزاری تورهای آموزشی سازآلات و موسیقی ایرانی در بازارهای هدف
ب) استرتژیهای ST :
برگزاری دورههایی با هدف ارتقا سطح کیفیت تولید سازهای ایرانی با کمک خبرگان
استفاده از نیروهای متخصص در حوزه تجارت خارجی برای رفع مشکلات تجارت خارجی در عرصه موسیقی
تقویت بخش خصوصی برای نیرومندسازی و پیگیری مطالبات صنعت موسیقی از دولت
ثبت سازهای ایرانی در یونسکو با پیگیری نهادهای خصوصی
ج) استرتژیهای WO:
سرمایهگذاری جهت تولید سازآلات ایرانی و محصولات حوزه نشر با روش و متدهای به روز
بهره وری از اینترنت جهت معرفی محصولات موسیقایی ایرانی
سرمایهگذاری جهت ارتقا و نوآوری و استاندار سازی محصولات حوزه موسیقی ایرانی با سلیقه بازارهای هدف
حمایت از برگزاری کنسرت ایرانی با هدف تبلیغ موسیقی ایرانی
د) استرتژیهای WT :
ثبت سازها و آثار ایرانی در سازمانهای بین المللی با هدف جلوگیری از تکثیر غیرمجاز با حمایتهای دولت
سرمایهگذاری جهت ارتقا و تقویت سازهای ایرانی
صدور دستورالعمل و آیین نامه برای کنترل و جلوگیری از صدور سازآلات با کیفیت نامطلوب
۴-۹ تلفیق مدل SWOT با ANP
در پژوهش حاضر، به منظور تعیین الویت استراتژیهای پیشنهادی ؛ تحلیل SWOT همراه با ANP مورد استفاده قرار گرفت. مطالعه موردی این پژوهش صنعت ابزارالات موسیقی سنتی ایرانی است. در ابتدا گروهی از متخصصان با تجزیه و تحلیل محیط بیرونی و درونی سازمان، عوامل فرعی قابل کنترل و غیرقابل کنترل تاثیرگذار بر موفقیت صنعت را شناسایی نمودند. عوامل فرعی تعیین شده دارای اهمیت راهبردی هستند. در پژوهش حاضر، هدف از بکارگیری تجزیه و تحلیل شبکه ای، تعیین الویت استرتژیهای پیشنهادی و انتخاب بهترین استراتژی جهت توسعه این صنعت است.
جامعه آماری این پژوهش ۲۳ نفرمتخصص و خبره آشنا به عملیات و محیط داخلی و خارجی صنعت می باشند. نمونه آماری پژوهش به علت پایین بودن حجم جامعه آماری همان ۲۳ نفر انتخاب شدهاند. رتبه بندی نهایی هر یک از این ماتریس ها، میانگین هندسی رتبه بندی تک تک خبره هاست.