- UNDP. (2011). Sustainability and Equity: A Better Future for All. 2011 Human Development Report. New York: United Nations Development Program.
- Uysal, F. (2012). An integrated model for sustainable performance measurement in supply chain. Social and Behavioral Sciences 62, ۶۸۹ – ۶۹۴٫
- Wang, L., Chua, J., & Wu, J (2007). Selection of optimum maintenance strategies based on a fuzzy analytic hierarchy process, International Journal of Production Economics, 107(1), 151-163.
- WCED. (1987). our common future. Report of the World Commission on Environment and Development.
- Wollert, L. (2006).HP wants your old PCs back. Business Week 3979, 82-83
- Yakovleva, N., Sarkis, J., & Sloan, T. (2011). Sustainable benchmarking of supply chains: the case of the food industry. International Journal of Production Research, ۱۲۹۷-۱۳۱۷٫
- Yakovleva, N. (2007).Measuring the Sustainability of the Food Supply Chain: A Case Study of the UK.Journal of Environmental Policy&Planing, 75-100
- Zahm,F.Viaux,P.,Girardin,P.,Vilain,L.,& Mouchet,C.(2006).Farm sustainability assessment using the IDEA method: from the concept of farm sustainability to case studies on French farms, International Forum for Assessing Sustainability in agriculture (INFASA).From common principles to common principles, Indicator and Assessment Systems , March 16-17,2006,Bern,Switzerland . Available at www.iisd.org/measure/community/infasal (accessed 17 November 2006).
- Zailani, S., Jeyaraman, K., Vengadasan, G., & Premkumar, R. (2012). Sustainable supplychainmanagement (SSCM) in Malaysia: Survey. Production Economics, ۳۳۰–۳۴۰
- Zhang Zhong Hua, (2011) Designing Sustainable Supply Chain Networks. University of Montreal Quebec Canada, A Thesis for the Degree in Master of Applied Science (Quality System Engineering), Department of Concordia Institute for Information Systems Engineering (CIISE).
- Zhu, Q., Sarkis, J., & Geng, Y. (2005). Green supply chain management in China: Pressures practices and performance. International Journal of Operations and Production Management, 25(5), 449-468
پیوست ها
پیوست شماره ۱ :
معرفی شرکت های مورد مطالعه
۴-۲- معرفی شرکت های مورد تحقیق
در این قسمت به معرفی چهار شرکت مورد تحقیق یعنی شرکت های کاله، گلا، دوشه و صالح می پردازیم.
۱-۴-۲- شرکت کاله
شرکت فرآوردههای لبنی کاله، از شرکتهای زیرمجموعه گروه معظم سولیکو میباشد که در سال ۱۳۷۰ تاسیس گردید. در طی سالیان گذشته این شرکت از ابعاد گوناگون ظرفیت تولید، کیفیت و تنوع محصولات، شبکه توزیع سراسری و صادرات گسترش بسیار زیادی پیدا کرده است. به گونهای که در حال حاضر به عنوان یکی از دو شرکت رهبر بازار فراوردههای لبنی در کل کشور محسوب میگردد.
نوآوری و تنوع
در شرکت کاله هماکنون سه واحد کسب و کار پنیر، محصولات پاستوریزه و فرادما (UHT) وجود دارد که هریک از این واحدها با نوآوری خود، با کیفیتترین و متنوعترین محصولات را در حجم تولید بالا به بازار عرضه مینمایند. تمامی خطوط تولیدکارخانه به نحوی انعطافپذیر طراحی شدهاند که مواد اولیه ورودیهای مختلف وارد خط تولید شده و محصولات متنوع خارج گردند. به طوری که تنها از طریق یک خط تولید گاه بیش از ۲۰ محصول تولید میشود. محصولات لبنی شرکت کاله در حال حاضر بیش از ۱۶۰ عدد میباشد که در برنامههای توسعه در آینده نزدیک تا دوبرابر افزایش خواهد یافت. این تعداد محصول در صنعت لبنی کشور یک رقم بینظیر به حساب میآید. همچنین بسیاری از محصولات در صنعت لبنی کشور مانند پنیر آمل، ماست میوهای و ماست همزده (سون) توسط کاله برای اولین بار ارائه شده است.
کیفیت و سلامت
تمامی فرآوردههای لبنی کاله در ردیف با کیفیتترین و سالمترین محصولت لبنی کشور به شمار میآیند. زیرا شیر لازم جهت تولید محصولات از دامداران معتبر کشور و با کنترل کیفیت بالا خریداری میشود. همچنین به منظور تولید محصولات متنوع و مطابق با ذائقه هموطنان، واحد تحقیق و توسعه کاله متشکل از خبرهترین متخصصین حوزه صنایع غذایی در کشور ایجاد شده است. این واحد در تعامل با شرکتهای معتبر آلمانی و هلندی تمامی تلاش خود را جهت ارائه محصولات درجه یک و مطابق با استانداردهای جهانی به کار بسته است. کیفیت بیمانند محصولات کاله سبب شده است که بخش عمدهای از تولیدات این شرکت به خارج از ایران صادر شده و این شرکت در طی سالیان گذشته به صورت مستمر به عنوان صادر کننده نمونه صنایع غذایی انتخاب شده است.
گستردگی
وسعت کارخانه لبنی کاله ۱۴ هکتار است که از بزرگترین کارخانهها در صنایع کل کشور محسوب میگردد. از طرفی، کاله توانسته است با جذب شیر روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن به عنوان یکی از قطبهای اصلی جذب شیر در کشور مطرح شود. به علاوه شرکت کاله به عنوان اولین کارخانه لبنی که توزیع سراسری فرآوردههای لبنی را در دستور کار خود قرار داده است. هماکنون با بهره گرفتن از پخش مویرگی و با بیش از ۲۴ شعبه محصولات خود را از آذربایجان تا هرمزگان توزیع می کند. روزانه بیش از ۴۰۰۰ نفر در بخشهای گوناگون شرکت در فعالیت هستند تا بیش از ۶۵۰ تن انواع فرآوردههای لبنی را به دست مصرفکننده نهایی برسانند.
واحد کسب و کار پنیر
واحد کسب و کار پنیر جز اولین بخشهای تولیدی شرکت کاله بوده است. در گذشته تنها پنیری که به صورت صنعتی تولید و در اختیار مشتریان قرار میگرفت، پنیر سفید ایرانی بوده است و در آن زمان نیز بازار پنیر کشور از تنوع بسیار کمی برخوردار بود. با ورود کاله به بازار، پنیرهای فرآوری شده یا پروسس برای اولین بار تحت نام پنیر آمل به بازار معرفی گشته و با استقبال گستره مخاطبان روبرو گردید. این پنیر مخلوطی از پنیرهای مختلف بوده و امکان غنیسازی آن با بهره گرفتن از مواد معدنی و پروتئین وجود دارد. همچنین کاله به عنوان اولین و تنها تولیدکننده پنیرهای طبیعی چون پارمسان، گودا، کبابی، بوترکیزه و مزارلا در ایران محسوب میشود و هماکنون بیش از ۴۰ نوع پنیر در کاله تولید میشود.
شرکت کاله از با سابقهترین تولیدکنندههای پنیر پیتزا در کشور محسوب میشود. کاله به عنوان اولین شرکتی است که پنیر پیتزای خود را مخلوطی از ۳ پنیر فیلافیلا، موزارلا و چیزبرگر ارائه میدهد که در نتیجه دارای طعم، کش و رنگ مطلوب مصرف کننده میگردد. به همین دلیل بسیاری از فست فودهای درجه یک کشور از این پنیر برای تهیه محصولات خود استفاده مینمایند. همچنین پنیر پیتزای کاله دارای بیشترین تنوع بوده و برای اولین بار پنیر پیتزای ورقهای توس این شرکت روانه بازار شده است.
پنیر خامهای کاله که در تولید آن از مدرنترین تکنولوژیهای روز استفاده میگردد. جز محبوبترین محصولات بازار بوده و از همین رو روزانه بیش از ۳۵ تن از این محصولات به کشورهای همسایه صادر گردیده و از پایداری بینظیری در کیفیت برخوردار میباشد.
واحد کسب و کار پاستوریزه
محصولات این واحد، انواع ماست، دوغ، خامه و نوشیدنیهای لبنی میباشد. از مهمترین نقاط قوت این واحد توانایی واحد تحقیق و توسعه در ارائه انواع ماستهای جدید و متنوع به بازار میباشد. ماست همزده (سون)، دوغ ترکی (آیران)، ماست میوهای و ماست یونانی از جمله محصولاتی هستند که برای اولین بار توسط این واحد تولید و روانه بازارگشتهاند.
واحد کسب و کار فرادما
واحد فرادمای کاله ظرف ۵ سال گذشته توسعه یافته و هماکنون محصولات نوآورانه و منحصر به فردی چون شیرهای طعمدار، ویتامینه و نوشیدنی لبنی را به بازار عرضه می کند. متخصصین و مدیران جوان و مجرب این مجموعه از برجستهترینهای این حوزه در کشور محسوب میشوند. این واحد قصد دارد با طراحی انعطافپذیر خط تولید، استفاده از تکنولوژی و دانش روز و استفاده از مواد اولیه و بستهبندی با کیفیت و زیبا، چشمانداز دستیابی به نوآورترین واحد محصولات فرادما در کشور را برای خود در نظر گیرد.
جوایز | |||
|