“
-
- Pikkarainen
-
- Jun&Cal
- Polatoglu&Ekin
-
- Pikkarainen
-
- Jun&Cal
- Polatoglu&Ekin
۱- Gerrard
جدول۲-۱: پیشینه تحقیقات داخلی
پیشینه
تحقیقات داخلی
سال محقق موضوع نتایج تحقیق پیشینه
تحقیقات داخلی
سال محقق موضوع نتایج تحقیق ۱۳۸۹ یزدانی بررسی عوامل مؤثر بر قصد استفاده کننده از خدمات بانکداری الکترونیک در ایران استفاده از مدل پذیرش تکنولوژی دیویس،تاثیر متغیر خارجی خود اثر بخشی استفاده ازکامپیوتر بر ادراکات فرد ، نمونه آماری ۱۲۰مشتری بانک سپه ، یافته ها : ادراکات فرد در مورد سهولت استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و مفید بودن این خدمات و نیز خود اثر بخشی فرد در استفاده از کامپیوتر، با قصد استفاده کننده از این خدمات، رابطه مستقیم دارد. ۱۳۹۰ اداره تحقیقات بانک سپه صرفه جویی کاربرد بانکداری الکترونیک در بانکداری سنتی مقایسه ای صرفه جویی زمانی پرداخت قبوض توسط خودپرداز و شعبه ، یافته ها: پرداخت قبوض توسط خودپرداز تقریباً ۸۹۴۵۲۶ ساعت صرفه جویی در زمان ۱۳۹۱ امینی
بررسی موانع وچالش ها در مسیر توسعه و بهبود بانکداری الکترونیک با بهره گرفتن از جامعه آماری متشکل از مدیران و کارشناسان آشنا با موضوع بانکداری الکترونیک در بانک سپه ، موانع موجود را به این ترتیب اولویت بندی کردهاست: عوامل سازمانی، تکنولوژیکی ، مدیریتی، وهزینه ها . ۱۳۹۲ مهربانی بررسی عوامل بازدارنده استقرار و توسعه بانکداری الکترونیک با نظرسنجی از دست اندرکاران توسعه و کاربری فناوری اطلاعات در نظام بانکی استان سیستان و بلوچستان ، به این نتیجه رسیده است که، موانع فنی- مخابراتی، سازمانی – مدیریتی، شرایط محیط محلی و موانع فرهنگی-اجتماعی، به ترتیب،بیشترین تاثیر را درممانعت استقرار توسعه بانکداری الکترونیک در این استان داشته اند.
جدول۲-۲ : پیشینه تحقیقات خارجی
پیشینه
تحقیقات خارجی
سال محقق موضوع نتایج تحقیق ۲۰۱۰ پیکاراینن وهمکارانش شناسایی عوامل تأثیرگذار بر پذیرش بانکداری آنلاین توسط مشتریان این پژوهش و ادبیات غنی آن، متغیرهای سودمندی استفاده از سیستم ها، سهولت استفاده از سیستم ها، لذ ت بخش بودن و جذابیت استفاده از سیستم ها، امنیت سیستم ها، کیفیت اتصال به اینترنت و ارائه ی اطلاعات کافی در مورد خدمات اینترنتی ارائه شده را مورد حمایت قرار میدهد. ۲۰۱۱ کال وجون شناسایی عوامـل کلیـدی اثرگـذار بـر کیفیـت خـدمات بانکداری اینترنتی در این پـژوهش متغیرهـای سـهولت استفاده از سیستم ها، قابلیت اطمینان سیستم ها، ثبات و عدم خطای سیستم ها، جذابیت سیستم ها، امنیت سیستم ها و اطلاع رسانی در مورد خدمات ارائه شده، بررسی و به عنوان مبنایی بـرای طـرح فرضیهها در نظر گرفته شده اند . ۲۰۱۴ جرارد و همکارانش چرا مشتریان از خدمات اینترنتی بانک ها اسـتفاده نمیکنند؟ نتـایج تحلیـل محتـوای داده های جمع آوری شده نشان میدهد که استفاده از چنین برنامه های تبلیغاتی، به جذب مشتریان مرد بیشتر، از سطوح درآمدی بالا، با تحصیلات بالا که هم اکنون از اینترنـت بـه منظـور خریـد کالاها و خدمات استفاده میکنند و دانش بیشتری در مورد خدمات بانکـداری اینترنتـی دارنـد، منجر خواهد شد.
۲-۱۰- خلاصه وجمع بندی مطالعات نظری
تاثیرات بانکداری الکترونیک قدرت رقابت وکارائی را بهبود می بخشد و با صرفه جوئی در هزینه های عملیاتی وایجاد اعتماد وتعهد ورضایت مندی در مشتری در نتیجه هزینه های بانکداری را کاهش میدهد.
اینترنت بانک را استفاده بانکها از اینترنت برای ارائه خدمات بانکی به مشتریان و استفاده مشتریان از اینترنت برای ساماندهی، کنترل و انجام تراکنش بر روی حسابهای بانکی خود تعریف میکنند.
امروزه یکی از شیوه های نوین مورد توجه در عرضه خدمات بانکی، ارائه خدمات با بهره گرفتن از تلفن همراه است و با وجود آنکه عمر استفاده از تلفنهای همراه برای انجام عملیات بانکی و مالی بیش از پنج سال نیست، اما باز هم پیشرفتهای مهمی در این زمینه صورت گرفته .
خودپرداز که گاه زودپرداز، عابر بانک و آنی بانک هم نامیده شده دستگاهی الکترونیکی است که به مشتریان بانک این امکان را میدهد تا در هر زمان دلخواه به وسیله قراردادن کارت خاصی در دستگاه و وارد کردن یک گذرواژه از حساب خود پول دریافت کرده یا تراز حساب بانکی خود را وارسی کنند.
منظوراز عملکرد مالی بانک سپه در واقع سنجش کارایی و اثر بخشی شعب بانک سپه زاهدان است.
بهبود رضایت مشترکین و به طور همزمان کاهش هزینه های عملیاتی دو فاکتور اصلی در برنامه استراتژیک برای موفقیت بانک سپه است. مدیریت هزینه ها باعث افزایش بهره وری و کارایی و بهینه سازی فرایند های مالی در بانک سپه می شود.
مدیریت ریسک در بانک سپه اهمیت زیادی دارد و بر این مبنا مسئله اصلی در بانک سپه ، شناسایی، اندازه گیری و کنترل ریسک های مربوط به فعالیت های بانک سپه است.و مهم ترین ریسک ها در فعالیت های بانک سپه را ریسک اعتباری،نرخ سود مالی و نقدینگی و توانایی تشکیل میدهند.
مدیریت ارزش به بانک سپه کمک میکند، تا به طور موثرتر در بازاررقابت بین بانکی به رقابت بپردازند:کاهش هزینه خدمات غیرحضوری در مقایسه با خدمات حضوری،بهبود کیفیت و افزایش سرعت خدمات،صرفه جویی در زمان.
۲-۱۱- مدل مفهومی تحقیق
نمودار ۲-۱: مدل مفهومی تحقیق
بانکداری الکترونیک
همراه بانک
“