میانجی گری
پایان نامه اثر ادراک از تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی بر نگرش کاری کارکنان با نقش میانجی گری ارتباطات داخلی رسمی و ارتباطات داخلی غیر رسمی
بیان مسئله برای پرداختن به این شکاف مهم، این مطالعه تعهد مدیریت برای بازاریابی داخلی را از دیدگاه کارکنان موردبررسی قرار میدهد و اثرات مستقیم و غیرمستقیم آن را بر نگرش کاری کارکنان را تبیین میکند؛ که شامل احساسات کارمند نسبت به کار و تمایل او در تلاش اضافی که از طریق شیوههای بازاریابی داخلی […]
پایان نامه بررسی تأثیرمنابع قدرت بر سبک تصمیم گیری مدیران با میانجی گری جو سازمانی در مدارس ابتدایی شهرستان سمنان
آنچه که مدیران در سطوح مختلف سازمان انجام می دهند و همواره در فضای آن حرکت می نمایند ، تصمیم گیری را می توان جمع آوری و پردازش اطلاعات در نظر گرفت ( صرافی زاده ، ص 56: 1380) داشتن اطلاعات دقیق ، مرتبط و به هنگام و سریع باعث بالا رفتن سرعت و دقت […]
پایان نامه اثر ادراک از تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی بر نگرش کاری کارکنان با نقش میانجیگری شیوههای بازاریابی داخلی و رضایت شغلی
بیان مسئله برای پرداختن به این شکاف مهم، این مطالعه تعهد مدیریت برای بازاریابی داخلی را از دیدگاه کارکنان موردبررسی قرار میدهد و اثرات مستقیم و غیرمستقیم آن را بر نگرش کاری کارکنان و همچنین اثر مستقیم آن را بر رضایت شغلی و اثر رضایت شغلی بر نگرش کاری کارکنان را تبیین میکند؛ که شامل […]
پایان نامه بررسی تاثیر دانش مشتری بر ارزش ویژه برند با میانجیگری وفاداری مشتری
در عصر گسترش روزافزون جهانیشدن، رقابتپذیری یک موضوع مهم در بین سیاستگذاران سطوح مختلف (کشور، صنعت و شرکت) در بخشهای مختلف دنیاست. چه در عرصه رقابت در بازارهای داخلی و چه درصحنهی بازارهای جهانی، استراتژیهای کسبوکار بدین منظور تدوین میشوند، تا شرکتها راه حرکت را از موقعیت رقابتی فعلیشان به یک موقعیت قویتر جدید […]
پایان نامه نقش میانجیگری وظیفهشناسی بر رضایت زناشویی
رضایت زناشویی.. 16 نظریه روان تحلیلگری.. 17 نظریه رفتاری.. 18 نظریه بوئن.. 18 نظریه عقلانی هیجانی رفتاری.. 19 عوامل مرتبط با رضایت زناشویی.. 20 1- صمیمیت.. 20 2- مذهب.. 20 3- مسائل اقتصادی و اشتغال. 21 4- دلبستگی و استقلال. 21 5- رابطه جنسی.. 22 6- فرایندهای شناختی.. 22 7- سطح روانشناختی.. 23 2- وظیفه […]
پایان نامه تاثیر مدیریت استراتژیک بر عملکرد سازمان با نقش میانجی مزیت رقابتی (مطالعه موردی: شرکت موتوژن)
از مهمترین داراییهای هر سازمانی در شرایط متغیر و رقابتی امروزی، برخورداری از کارکنانی است که تمایل دارند در تحقق اهداف و استراتژیهای سازمانی، نقشی سازنده در افزایش عملکرد سازمان از خود بروز دهند و برای سازمان خود مزیت رقابتی آفرینند. سازمانها به طور مداوم با محیطی متلاطم و ناآرام روبه رو هستند، تهدیدهای محیطی […]
پایان نامه نقش سوءاستفادهی دوران کودکی در نشانه های اختلال خوردن با واسطه گری نقص در تنظیم هیجان
باور عمومی بر این است که اختلالات خوردن مربوط به جوامع غربی است که تاکید فراوانی به تناسب اندام می شود ولی گذر اپیدمیولوژیک و ترویج فرهنگ غرب سبب شده است که بتدریج شاهد افزایش این اختلالات در کشورهای شرقی مثل ژاپن، پاکستان و ایران باشیم (گلدن 2003 ، سوماتسو[7]، 1985، مومفورد[8]، 1992). اخیرا مطالعاتی […]
پایان نامه بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر نوآوری سازمانی با نقش میانجی خودکارآمدی کارکنان
بیان مسئله امروزه سازمانها برای زنده ماندن و گریز از مرگ و ایستایی و انطباق با محیط متغیر و ناپایدار بیرون به نوآوری نیاز دارند. در پیش روی مدیران همه سازمانها این جمله قرار دارد “نابودی در انتظار شماست مگر اینکه نوآور باشید” مسائل امروز سازمانها با راه حلهای دیروز حل شدنی نیست و شرایط […]
پایان نامه بررسی رابطه جهت گیری دینی(درونی- بیرونی) با نشانه های وسواس فکری عملی و وسواس مذهبی با توجه به نقش میانجی همجوشی فکر-عمل، احساس مسئولیت
3-6- ملاحظات اخلاقی 84 3-7- روش تجزیه وتحلیل آماری داده ها 84 فصل 4- یافته های پژوهشی 85 4-1- نتایج توصیفی 86 4-1-1- اطلاعات جمعیت شناختی 86 4-1-2- یافته های توصیفی مربوط به متغیرهای تحقیق 88 4-2- یافته های مربوط به فرضیه های تحقیق 89 4-2-1- همبستگی بین متغیرها 89 4-3- بررسی فرضیه های تحقیق […]
پایان نامه بررسی رابطه بین تاثیر بازاریابی کارآفرینانه برتوسعه صنعت گردشگری با تمرکز بر ویژگی های مدیران
گردشگری فعالیتی گسترده با ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی می باشد. گستردگی این فعالیت به اندازه ای است که توسعه آن بدون مشارکت یکپارچه و جمعی امکان پذیر نمی باشد. با این حال کشور ایران توانایی های نهفته قابل توجهی برای توسعه گردشگری دارا است و با عنایت به اهمیت گردشگری با برنامه […]
پایان نامه نقش میانجیگر طرحواره های ناسازگار اولیه در رابطه بین صفات شخصیت و بهزیستی ذهنی در دانشجویان
امروزه کیفیت زندگی در مقابل کمیّت، قرار گرفته و با توجه به ابعاد گسترده سلامتی، تعریف می شود و منظور از آن، سالهایی از عمر است که با رضایت و شادکامی و لذتبخشی همراه باشد (سلیگمن[1]، 1998؛ نقل از قاسمی وهمکاران، 1390). در واقع، ویژگی مهم سلامت روانی که فرد سالم باید از آن برخوردار […]
پایان نامه بررسی رابطه بین فرهنگسازمانی و رفتار شهروندی سازمانی با نقش واسطهگری جوسازمانی در دانشگاه کابل
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین فرهنگسازمانی و رفتار شهروندی سازمانی با نقش واسطهگری جوسازمانی در دانشگاه کابل بود. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری میباشد. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی نظاممند نمونهای به حجم 248 نفر از بین اعضای هیئتعلمی دانشگاه کابل انتخاب گردید. ابزارهای مورداستفاده در این پژوهش مقیاس فرهنگسازمانی، مقیاس رفتار شهروندی سازمانی و مقیاس جوسازمانی بود، که روایی و پایایی آن نیز سنجیده شد که هریک از مقیاسها از روایی و پایایی خوبی برخوردار بودند. نتایج حاصل از تجزیهوتحلیل دادهها نشان داد که: 1) اعضای هیئتعلمی دانشگاه کابل میزان رفتار شهروندی خود را بالاتر از حد کفایت متوسط (Q2 ) ارزیابی نمودهاند. 2 ) بُعد غالب فرهنگسازمانی در دانشگاه کابل از دیدگاه اعضای هیئتعلمی بُعد ویژگی های غالب میباشد. 3) فرهنگسازمانی رابطهای مثبت و معنادار با رفتار شهروندی سازمانی دارد. 4) بین فرهنگسازمانی و جوسازمانی رابطه مثبت و معناداری مشاهده گردید. 5) بین جوسازمانی و رفتار شهروندی سازمانی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد ، جوسازمانی نقش واسطهگری را بین فرهنگسازمانی و رفتار شهروندی سازمانی ایفا مینماید. یافتههای بهدستآمده،کاربردهای مهمی برای برنامهریزان آموزش عالی و عمومی دارد که مهمترین آنها، توجه به نقش جوسازمانی بهعنوان یک متغیر تأثیرگذار و میانجی میان فرهنگسازمانی و رفتار شهروندی سازمانی و درنتیجه عملکرد بهتر اعضای هیئتعلمی است. واژگان کلیدی: فرهنگسازمانی، جوسازمانی، رفتار شهروندی سازمانی